Det fixar sig alltid

Det kommer nog att ordna sig till slut ändå. Om det inte händer något oförutsett igen, men just nu så får jag ta en sak i taget.
'
Efter att ha pratat med hon som äger stallet så kom vi överens om att hon kommer behålla en av sina hästar, vilket innebär att "min" kommer att få sällskap. Så länge hon är dålig, och ligger inne, och kanske även efter det, kommer jag att mocka åt båda hästarna och hjälpa henne sköta även hennes häst. Stallhyran kommer givetvis bli rätt så reducerad av detta, men självklart måste jag betala för spån, hö och lite annat. Detta kanske känns som att jag drog det långa strået här, men jag ser det inte riktigt så. Det är inte mer jobb än om jag skulle haft eget stall, och dessutom får jag ha min häst nära. Jag slipper köra fler mil om dagen. Samtidigt så vinner hon på det också eftersom hon egentligen inte alls vill sälja sina hästar men inte kan ta hand om dem.
'
Vi får väl se hur länge detta fungerar, i vilket fall som helst så tror jag att jag måste skaffa mig en Plan B, i det fall något händer.

Kommentarer
Postat av: Diana

Då håller vi tummarna att det fungerar såhär!

2012-04-17 @ 04:26:46
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det går bra :)

2012-09-01 @ 00:19:38
Postat av: Camilla

Jag hoppas på det bästa att det ska funka bra för er alla.
Kram!

2012-09-01 @ 09:07:15
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0