Some days.....

..are better than others.

Och det är inte dem här dagarna.

Efter ett låångt vinteruppehåll har min migrän kommit tillbaka. Förra veckan hade jag migrän från onsdag till söndag..... även om söndagen inte var så allvarligt. Jag klarade mig på enbart receptfria värktabletter, men å andra sidan låg känslan av åksjuka över mig hela dagen.

Migränen i sig kan jag hantera, bara jag får medicin så försvinner det rätt så fort. Men när den återkommer dag efter dag så blir kroppen väldigt seg, och humöret väldigt lågt. Tabletterna jag tar har en muskelavslappnade effekt och detta gör att det blir svårt att träna. Och om jag inte tränar känns det som att jag inte kommer klara av att gå ner så mycket i vikt som jag känner att jag måste göra för att klara av Islands-resan. 10 kg har jag satt som mål, 5 har jag gått ner och där har jag stått ett bra tag nu. Visserligen har jag tre månader kvar men det känns tungt nu.

Medicinen gör också jag blir väldigt känslig, speciellt efter fyra dagars drogande. Allt blir jobbigt, jag tar åt mig för minsta lilla grej och känner mig allmänt värdelös.

Jag vet inte varför min migrän kommer i perioder så här. Mycket är stressrelaterad och våren är alltid en stressig period, det är så mycket som ska göras då. Och vi har ju lite projekt med huset som tar mycket tid. Men samtidigt är jag väldigt glad över att vi gör så mycket på huset, det blir ju så bra.

Det finns ingen hjälp att få. Jag har försökt flera gånger, men eftersom jag tydligen är kärnfrisk så finns det ingenting läkarna kan göra. Inte dem läkare jag har träffat i alla fall.

Så jag knaprar vidare.....

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Vet hur jobbigt migrän kan vara, krya på dig!

2011-05-02 @ 13:34:43
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Afrodite

Usch vad jobbigt det låter! Har själv migrän ibland, men oftast kortare anfall och jag klarar mig (än så länge) på receptfria läkemedel.

Stackars dig! KRYA!

Kramen

2011-05-02 @ 20:15:38
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Du konstaterar ju själv att stress har en negativ inverkan på migränen. Även om du har mycket att stå i - försök ändå att minska stresspåslaget. Det finns också olika typer av avslappningsövningar du kan prova. Hoppas migränen ger med sig.

2011-05-02 @ 21:55:54
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Hörge att det är vanligt med depressioner just på våren eftersom det är så mycket som ska fixas - det ska krattas, fejas, ställas fram utemöbler etc och man jämför sig med grannen... Hoppas att du snart får det bättre igen!!

2011-05-03 @ 23:48:00
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Jess

Stor kram till dig vännen!

Hoppas du känner dig piggare!

kram

2011-05-04 @ 20:26:06
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0