Engelskakurs

"Hello, My name is Åsa. How are you??? "
´
Idag har vi haft vår första engelskakurs på jobbet. Anledningen till att vi börjat ta kurser är för att vi ska åka på en internationell sportmässa i Tyskland i sommar och då är det ju bra om vi klarar av kommunicera med våra potentiella kunder.
´
Jag har själv inga problem med det engelska språket, även om jag är lite rostig så kan jag göra mig förstådd i alla fall. Värre är det med mina kollegor........haha, det här kommer bli en intressant tysklandsvecka.
Jag får prata och dem två andra för stå och se snygga ut.
´
Vi har till och med fått läxa till nästa vecka!!!
And I guess I´ll be the one making most of it........

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

I'm fine thank's, and you?

Vad roligt att få åka iväg så där. Du kan ju agera tolk åt de övriga, mot "cash" förstås ;)

Kram

2011-03-03 @ 18:55:50
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Gun

Hahaha, stackars dig som kommer att få ta allt. Fast tyskar brukar inte vara så bra på engelska. Ni kanske skulle plugga tyska istället? ;D

2011-03-03 @ 21:12:40
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Diana

Man skulle nog behöva fräscha upp sina engelskakunskaper. Vi har en vt som bara pratar engelska och det blir en rolig svengelska där ibland, jag har ju inte lärt mig en massa medicinska termer på engelska!

2011-03-03 @ 23:50:29
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0