Day 21 - Favourite book from your childhood

Min första favoritbok hette "Pelle Svanslös"

Det var nog den första bok som jag började läsa när jag kunde läsa själv.

 

När jag blev lite äldre fastnade jag för böckerna om Narnia.

 

Som jag läste flera gånger om.

´

Några andra favoritböcker jag hade, som jag läste en hel uppsjö av var "Fem-böckerna" av Enid Blyton.

´

Dem handlar om 4 ungdomar, och en hund, som råkar ut för en massa äventyr och mysterier (och äter en massa mat hela tiden)

 

Dem böcker har några år på nacken, och dem första jag började läsa var en relativt modern upplaga. Jag fick även låna några av min lärare som han hade läst när han var liten (!!) och det var roligt att se vilken skillnad det var på originalet och dem nyare utgåvorna.

 

 


Kommentarer
Postat av: Ailas

Barndomens läsning var viktig och som ensambarn läste jag mest hela tiden, som jag minns det. Läste det mesta som skolbiblioteket hade. Minns att jag var grymt road av bröderna Grimm och alla möjliga djursagor, t ex den listiga räven.

2011-03-26 @ 20:24:08
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Ama de casa

Fem-böckerna var ju bara såååå spännande!

2011-03-27 @ 19:08:29
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0