Day 18 - A book that disappointed me

Besviken och besviken, det är klart att man läst böcker som visat sig vara mindre bra. Men för att bli besviken måste man också ha förväntningar, annars blir det bara ett konstaterande av faktum.
Lite besviken blev jag på denna bok:

En snyftarbok som handlar om ett barn som blir övergiven av sina föräldrar, satt på barnhem och till slut bli hämtad av fadern och styvmamman. Men förhoppningarna om ett normalt familjeliv grusas rätt snart av styvmamman. Det är en sann berättelse om Donna Fords egen uppväxt, den är tragisk, verkligen tragisk. Men trots detta kunde jag inte en enda gång känna mig berörd. Jag vet inte vad det beror på, kanske var den dåligt översatt, kanske var den dåligt skriven, eller så var det bara för att jag störde mig på att den var en jättekopia på Dave Peltzers "Pojken som kallades Det".

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0