Midsommarhelg

Nu är den över, midsommarhelgen. Ja, kanske inte riktigt ännu. Vi har ju en dag kvar, och soligt verkar det bli idag också..

Också.....för vi har haft rätt tur med vädret. Midsommarafton började regnig och grå. Planen var att vi skulle ha picknick vid vårt kapell här i byn. Men det kändes lite osäkert med allt regn som föll. Fast det har ju hänt förr att vädret slagit om ganska fort så jag gjorde lite pastasallad, sillsallad och även Brownies som jag tänkte ta med.

 

Men dem fick stanna hemma, eller snarare blev det så att dem försvann på nått mystiskt vis.

 

Vad som riktigt gick fel kan jag inte svara på, brownie-recepetet följdes till punkt och pricka. Det som var nytt var den speciella brownieformen som jag fått av mamma. Med den skulle man få EXAKT lika stora, färdigskurna bitar. Måste testa med ett annat recept........

 

Picknicken genomfördes ändå, bilder från den kan ni se här. Någon tog i alla fall med sig kameran. Fast som jag minns det var det mycket soligare, men det kanske bara är selektivt minne. Dimma fick vi alla fall senare, tjock, tjock dimma.

 

Ja, just det ja. Jag och mannen firade ju bröllopsdag på midsommarafton. 5 år. Träbröllop är det visst nu.

Tänk vad tiden kan gå fort.

 

Igår lyste solen hela dagen, och som den slavdrivare jag är lyckades jag få familjen att klippa gräset och klyva lite ved.

 

Idag verkar det bli samma fina väder. Och eftersom gräset redan är klippt vet jag inte vad vi ska göra.......

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

En dag med inga måsten då?

Underbart!

Psst! Har du sett att jag har skicket ett meddelande till dig på FB?

Kram!

2011-06-26 @ 08:18:53
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Diana

Vi hade förberett med regnskydd i mammas kollo, bara just därför så regnade det inte... Men det är vi tacksamma för! :)

Mysko med kakorna! Jag har haft jätteproblem med vår nya ugn, inget blev som jag ville i den. Grrr.

2011-06-26 @ 09:55:08
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Grattis i efterskott på er dag!

Äsch vad irriterande med kakorna. Jag är ingen "fan" av att baka och gör jag det och det misslyckas då blir jag "pissed of"!!

Kram

2011-06-26 @ 16:33:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Svorskan

Åh! Grattis till 5 års bröllopsdag!

2011-06-27 @ 18:46:34
URL: http://svorskan.se
Postat av: Caroline

Grattis till er bröllopsdag!

Tror nästan att midsommarvädret innebär ostadigt väder med inslag av regn, inte många år det varit strälande sol ;)



Kram

2011-06-28 @ 10:55:10
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0