Det börjar närma sig

Snart så.....snart har jag semester. På fredag är sista arbetsdagen. Det ska bli skönt med lite ledighet, även om den inte blir så lång. Jag har nämligen bara en veckas semester till att börja med, för jag åker till Tyskland vecka 28 på jobb.

Det känns rätt så spännande faktiskt. Världens största internationella utomhussportmässa, över 700 utställare och 30000 besökare. 8 dagar i Tyskland. Vi ska bygga monter, och vi ska försöka knyta kontakter. Allt på ett främmande språk, i ett land vi inte känner till. Det enda vi vet är vi kommer äta bratwurst och dricka öl i åtta dagar.

 

Friedrichshafen är en vacker stad, beläget vid Bodensjön, på gränsen till Schweiz och Österrike.

Vi kommer ner några dagar innan mässan så kanske finns det tid till att upptäcka staden också. För även om det är en jobbresa så finns det nog tid till att äta gott och umgås. För jag trivs trots allt rätt bra med mina arbetskollegor (läs chef), även om vi kanske irriterar oss lite på varandra ibland. Men vem vet, vi kanske inte orkar se varandra efter att ha stått på mässa i 9 timmar om dagen.

 

Jag ska försöka ta mycket bilder, för det är något jag alltid glömmer bort. Och sedan ångrar man sig för att man inte tog några bilder.

 

Dem här bilderna är hämtade från Friedrichshafens turistinformation.

 

 


Kommentarer
Postat av: Diana

Hoppas där blir tid till fritid med så att du kan få en massa nya intryck!

2011-06-29 @ 18:50:01
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Vad kul att det blir lite "fritid" också på resan. Ser fram emot lite bilder :)

Kram

2011-06-29 @ 21:11:35
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Du är bloggare nu så en kamera MÅSTE alltid följa med.

Inte bara följa med utan vi måste knäppa kort också :)

Ser framemot mååånga bilder.

Kram!

2011-06-30 @ 09:12:00
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0