Simsalabim

Jag önskar jag ägde ett magiskt trollspö.
Då skulle jag använda det på min "trädgård" nu. För just nu ser det inte vackert ut. Men jag har en bild i mitt huvud hur jag vill att det ska se så förhoppningsvis kommer det, med mycket möda och stort besvär, att bli bra så småningom.
Just ner ser det ut så här:
Visserligen var det inte bra förra våren heller. Området mellan gungställningen och boden var en enda stor rishög. Förra ägaren av huset hade inte ägnad sig åt trädgårdsskötsel de senaste 20 åren, så här växte det sly på sly på sly. Vi började dra ihop ris förra våren. Men ju mer ris vi drog ihop, desto mer fanns det under. Till slut tog min man en traktor och skrapade ihop allting.
Min första tanke med denna plan var att anlägga en fyrhjulingsbana till barnen. Men nu verkar det bli fotbollsplan i stället, tror i och för sig att de kommer att uppskatta detta lika mycket. Bara det blir gräs någongång.
Vårt största bekymmer just nu är den här slänten.
Vattnet verkar aldrig ta slut någon gång. Diket vi grävde upp har fyllts igen. Vi måste lägga en singel-korv i diket, men det är för mjukt att köra med grävare eller traktor.
Visst, Rom byggdes inte på en dag. Lite tålamod får man väl ha. Men jag vill ha gräsmatta nu. Plantera några träd, buskar och blommor. Fast det är ju alldeles för tidigt, minst en månad till måste jag vänta. Förhoppningsvis har det torkat upp lite då.
Om några år kanske det ser ut så här:
Nja, kanske inte. Inte så länge det inte finns några magiska trollspön.

Kommentarer
Postat av: Diana

Det är klart att man vill ha en fin trädgård och gärna meddetsamma. Men du har en plan, håll dig till den och stå ut! Det ser nästan ut som om ni haft ett grustag i trädgården, lite lustigt att där inte är mer gräs. :)

2010-05-03 @ 09:27:43
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Eva

Försöker komma på en liten tröst här för det verkar uppriktigt sagt som att det kommer att ta ett tag utan trolleri!

Jo, men du, det är väl positivt att det är så helt utan minsta tillstymmelse till trädgård så du kan göra allt från ruta ett precis som du vill ha det utan en massa dignande äppelträd, rosbuskar och annat elände..! ;D

2010-05-03 @ 11:54:57
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Diana

Sv: Ojoj, då är där en del jobb! Finns inte risken att vattnet kommer tillbaka oavsett vad ni gör?

2010-05-03 @ 13:48:07
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Em

Det är mycket arbete att anlägga en trädgård, men otroligt roligt, tycker jag. Det blir nog bra till slut.;)

Sv: Egoina somnade BUMS! när strömmen gick, så jag hann inte ens tänka tanken på att spela något spel. :D

2010-05-03 @ 14:35:50
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Stattinskan

Så länge det finns drömmar finns det hopp ;-D

2010-05-03 @ 19:38:28
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Bara Jag

Som du själv skrev - Rom byggdes inte på en dag..... 20 års försummelse ska helt enkelt inte kunna fixas på en sommar.

2010-05-05 @ 22:36:06
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0