Lunchpaus

Håller på att lära mig hur det är att vara hundägare. Och jag har upptäckt att det var vissa saker som jag inte tagit i beräkning när vi bestämde oss för att skaffa hund.
  1. Det är lerigt ute på våren, långhårig hund och lera blir en intressant kombination. Man kan säga att det lämnar tassavtryck på golvet. Visserligen så lämnar även katterna tassavtryck, men mycket mindre.
  2. Långpromenader på lunchen låter väldigt roligt och trevligt i teorin.
  3. Kliva upp tidigare på morgonen för att rasta hunden är roligt i två dagar. Sedan tröttnade lillasyster...... Gissa vem som får gå då??
  4. Hundar släpper hår, speciellt den här tiden på året. Inte nog med att jag kommer måsta städa oftare hemma, jag kommer att måsta städa mitt kontor oftare också. Kul kul
Men det har ju sina fördelar också, hon är ju jättemysig vår lilla vovve. Dessutom MÅSTE man ut och gå, även om motivationen tryter ibland. Och det är skönt med lite frisk luft och vårsol när man suttit inne hela förmiddag och intervjuat toyboys ...........

Kommentarer
Postat av: Diana

Det är lite därför jag velar i valet att skaffa hund. Det är så underbart mysigt, men det kräver en hel del med...

2010-04-14 @ 15:16:05
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Välkommen till hundägarens underbara värld!



Sv. Det ÄR tryggt för de stora (+ lillasyster) att vi har en välfungerande relation - speciellt som det inte fungerat alls åt annat håll...

2010-04-14 @ 19:59:15
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Eva

Vi går också i tankar på att skaffa hund. Jag vill gärna tro att just det du beskriver till slut blir något man inte tänker på men att det i början säkert är skitdrygt!

Det beror lite på hur det blir för mig med sysselsättning osv annars känns det som det kan vara rätt tid i livet att bli med hund nu.

2010-04-15 @ 08:46:19
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Heidi

Haha..otroligt roligt skrivet om hundägandet o jag fastnar för det sista ordet Toyboys?!? Hmm, ska vi byta jobb kanske?? O jag går gärna promenaderna med hunden oxå..trots att jag är otroligt lat o egentligen inte gillar att gå :-)

2010-04-15 @ 10:32:30
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0