Jag är inte bara mamma......

Att ha semester en vecka är oftast underbart och avkopplande. Tänk så skönt det är att bara komma bort från allting och koppla av. Men det har sina nackdelar också.  Jag är en av dem lyckligt lottade kvinnorna i detta land som har ett givande och ansvarsfyllt arbete. Med ansvar kommer även förpliktelser, vilket innebär en sju helsikes massa förberedelser för en veckas semester.

Det gäller att planera i förväg så att inte "gubbarna" står där utan grejer under veckan.
Inga grejer=inge jobb=inge pengar.
Så dem föregående veckorna har i stort sett gått ut på att planera inleveranser så att allting klaffar i tid. Men jag vet ju av erfarenhet att någonting kommer att gå fel, någon leverantör kommer att vara sen med sin leverans. Det händer varje vecka så självklart kommer det ske även denna vecka.
Detta kastar en liten skugga över hela semestergrejen. För hur mycket jag än ser fram emot att få komma bort och uppleva en ny plats ligger ångesten och skaver där i hörnet.

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Har man gjort vad man kan så kan man inte göra mer.... NJUT!!! av semestern!!!

2010-04-01 @ 18:09:32
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Eva

Åhhh, neeej! Gör inte så mot dig själv! jag skulle kunna skriva en följetong om det här men du, var snäll mot dig själv och njut av varje sekund av ledigheten och ta tag i eventuella katastrofer när och om dom inträffar!

2010-04-01 @ 20:44:29
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0