Budapest Day 2

Andra dagen. Den här dagen var vädret soligt och fint och nu var det dags att ta en tur till Buda Castle. Här uppe hade man en fantastisk utsikt över Donau och parlamentet på andra sidan floden. Vi var även och tittade på ett marsipan-museum. Kan låta lite trist men det var roligt att se dem fantastiska saker som var tillverkade i marsipan.
Här får ni ett recept på marsipantårta, om ni får lite tid över:
Efter en rundvandring på slottsområdet, (i det fantastiska sommarvädret!), var det dags att få lite skugga i dem underjordiska grottorna. Det var riktigt spännande att ta sig igenom labyrinten/utställningen under slottet. Ingenting för dem mörkrädda i alla fall. Men det var roligt att hitta en vinfontän mitt i alltihop. Fram med PET-flaskorna!! (Allvarligt, jag smakade lite och det smakade mest bara vatten).
Efter ännu en fullspäckad dag däckade vi i soffan. Men vi hade ju en dag kvar........

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Det var minsann inte ett recept för de småskaliga bagarna!! Verkar onekligen som att ni njutit en del av er semester - har ni inte saknat oss alls??



Sv. Jo AASet hade Lillasyster i helgen därav synligheten ute på landet. Håller med om att garaget mest lämpar sig för pryttlar av olika slag - inte min stor franska kvalitet på 4 hjul :-)

2010-04-12 @ 10:50:06
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Diana

Oj, en sån tårta kanske man skulle slå till att göra... jag har lite ägg i kylen som börjar närma sig utgång. :)

2010-04-12 @ 13:16:59
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Heidi

Åhh jag ÄLSKAR Budapest..har spenderat en del sommarlov (när man var så ung o hade sommarlov) i Ungern o den mesta tiden i Siofok o Budapest! Dock har jag missat de underjordiska grottorna, en anledning att åka tillbaka ser jag :)

2010-04-12 @ 23:54:55
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0