Budapest Day 1

Nåja, allra första dagen flög vi ner så då han vi inte med att se så mycket. Vi slappade mest i lägenheten tillsammans med svågrar och svägerskor.

Men nästa dag började vi beta av sevärdheterna. Eftersom det regnade och vi hade fyra barn att roa åkte vi spårvagnen ut till något som hette ElevenPark. Ett stort lekland med bollhav, rutschkanor och studsmattor. Vi hade roligt allesammans, barnen en aningen mer.
Efter ett par timmars lekande och hoppande var vi vuxna rätt less och ville göra något annat. Barnen hade nog kunnat tillbringa flera dagar på det där stället.
Men efter en snabb lunch på Burger King drog vi vidare till ett varmbadhus. Finns tydligen hur många som helst i denna stad, men vi åkte till det mest turistiga, för där fick män och kvinnor bada samtidigt. Det var hur skönt som helst att sjunka ner i 38 grader varmt vatten och bara slappna av. Där hade vi vuxna kunna tillbringa fler dagar, dock inte barnen som blev lite trötta efter någon timme.
Vi testade även mineralbassängerna, som luktade gamla ägg, men som tydligen har medicinska effekter. Och mina torr-hand-eksem försvann faktiskt. Har aldrig känt mig så mjuk och len i huden förut. Undra vad det var i dom baden? (Hade jag kunnat ungerska hade jag så klart kunna läsa mig till det)
Efter denna intensiva dag var vi ALLA slutkörda. Men veckan var ju inte slut än.......

Kommentarer
Postat av: therese - P A S H I O N

fin blogg! :)

allt bra?

kram

2010-04-11 @ 20:41:53
URL: http://jagelskarfotboll.blogg.se/
Postat av: Eva

Mineralbassäng!? jag har tidvis svåra eksem, jag skulle verkligen vilja testa detta!



SV: flugpennan gör tom getingar chanslösa men dom dör långsammare!

2010-04-11 @ 21:17:05
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Bara Jag

Jag tycker att ni fördelade nöjena rätt bra där - alla blev glada!

2010-04-11 @ 22:33:05
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Diana

Coolt att mineralbadet fungerade. Sälj har jag badat i Cleopatras källa, men icke att jag blev 10 år yngre (vilket utlovades). ;)

2010-04-11 @ 22:44:10
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Heidi

Det finns vad jag vet lite olika mineralbad i Ungern, jag har badat i lera o (get?!)mjölk..gemensamt är den äckliga lukten av svavel. På vissa bad måste man ha badring o vara i max 15-20 min åt gången. Härligt att se dina fina bilder :)

2010-04-12 @ 23:59:36
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0