Back in buisness

Första dagen på jobbet efter semestern. Inte fullt det kaos jag hade föreställt mig, men lagomt mycket för att ge mig lite magknip i alla fall. Lyckligtvis tar det bara nån dag att fixa till allt igen, men det ger alltid en sån olustkänsla. Sen står man där som ett fån när "gubbarna" kommer och frågar hur vi ska göra med ditt  och datt. Själv är man som en fågelholk och har inga svar alls. Men med kvinnlig list och initiativförmåga brukar det mesta lösa sig. Fast ibland blir man lite förvånad över hur vissa karlar helt ogenerat låter sig framstå som kompletta idioter. Ungefär som att det är helt i sin ordning. Jag skulle aldrig, som kvinna, stå framför en teknisk gizmo och erkänna att jag inte fattar hur den fungerar. Stå och säga att den är trasig och måste på lagning när man i själva verket tryckt på fel knapp. Gissa hur mycket respekt jag skulle få då. Visserligen har jag ringt datasupporten när datorn la av, i själva verket hade säkringen gått. Men det är en annan historia, hur skulle jag kunna veta att min dator (inte skärm och skrivare) hade en egen säkring, medans resten av kontoret hade en annan.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jobbar du med ett gäng karlar? Det gör min mamma med, kan vara hårt då. Själv jobbar jag mest i en hönsgård och de flesta har utnämnt mig till dataproffs för att jag kan mer än att öppna outlooken. :)



Sv: Haha, gud vad jag skrattade åt din kommentar! 15 grader och mygg, vem vill lämna de liksom! :)

2010-04-12 @ 20:47:32
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka till verkligheten. Om man är komplett idiot är det kanske svårt att förstå att även andra inser det......

2010-04-12 @ 23:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0