Tiden flyger iväg

Det var ett tag sedan sist. Nästan så länge så att jag glömt hur det var man gjorde.

Jag har verkligen haft fullt upp på sista tiden och har fortfarande en hel del att pyssla med. Huset håller på att målas och jag var inte beredd på att det skulle ta så lång tid, eftersom jag i stort sett får måla det själv. Om det inte vore så förbannat tråkigt att måla hus skulle jag nästan önska att vi gjorde det oftare. Eftersom det visat sig att mannen gör precis ALLT för att slippa måla, snart kommer han stryka tvätten också.
´
´
Igår var det absolut sista dagen att lämna in självdeklarationerna, för dem som fått anstånd. Iförrgår gjorde jag dem sista tre. Inte för att jag tycker om att skjuta upp saker, än fast man nästan kan tro det, utan för att jag inte haft tid att göra dem. Inte medans jag jobbat hela dagarna, byggt och målat på kvällar och helger, och sen försöka klämma in lite tid för extrajobb.
´
´
Nä, det ska bli skönt när semestern väl kommer. Och för min del känns det som att den enda riktiga semester jag kommer att få är när jag åker till Island i augusti. En resa som håller på att utveckla sig mer och mer till en Road-tripp för tre kärringar, snarare än en välplanerad semesterresa.
´
Flygbiljetterna bokade vi för flera månader sedan, ej avbokningsbara, och det som vi trodde var fixat med boende och hästar har nu visat sig inte alls vara så bokat som vi trodde. Den kontakt vi hade här på hemmaplan med island har gått under jorden och går inte att få tag på. Som tur är gav hon mig för länge sedan telefonnummer till den man på Island som äger alla hästar så häromdagen så fick jag tag på honom och nu är allt på banan igen.
´
Hoppas vi.
´
Det är inte så lätt när han bara pratar islännska och engelska (hjälpligt) och varken äger dator eller internet. Men tydligen så har han en bekant, eller om det var hans chef, som har en dator och som skulle skicka mig ett mail med alla uppgifter om vart vi ska och priser och sånt. Och rummen vi skulle hyra fanns kvar så vi slipper bo i stallet i fem dagar.
´
Lite spännande är det faktiskt, och det positiva med det hela är att det verkar som att vi kommer billigare undan än vad som först var planerat. Antagligen för att vår "researrangör" skulle få en andel av priset också.

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Hej! Kul att få ett "tecken" från dig :)

Måla hus är verkligen ett tråk göra men det blir ju så fint! Tur att man inte behöver måla varje år...



Vilken tur att det verkar ordna sig med resan. Sånt där strul blir man ju svettig av :)

Ha en fortsatt skön sommar!

Kram

2011-06-16 @ 19:17:48
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Diana

Oj vad du har fullt upp! Fast det hade varit roligt att se din gubbe när han undviker måleriet. :)

2011-06-16 @ 20:12:52
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Vad trevligt att se att bloggen lever! Att DU lever vet jag ju :-) Unnar dig verkligen en roadtripp efter den vinter och vår som ni har haft!



Kram!

2011-06-16 @ 21:05:53
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Jess

Välkommen tillbaka!!!

2011-06-16 @ 21:40:28
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Caroline

Låter verkligen som att du snart är i behov av semester, med allt du fixar på med.

Va bra att ni verkar komma billigare undan på er resa.



Ha en fin fredag!

2011-06-17 @ 02:29:53
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Renee

Det låter ju som ett riktigt äventyr, ska bli roligt att få höra om den resan.

2011-06-19 @ 10:08:27
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Per-Anders

Låter roligt med en Islandsresa. För övrigt tycker jag strykning av kläder tillhör de trevligare sysslorna hemma.

2011-06-19 @ 13:13:11
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0