Semester

Idag var det första semesterdagen. Inte för mig, utan för min man.
Det innebar att när jag vaknade i morse så var jag helt ensam, ingen man, inga barn som måste väckas och köras till fritids. Helt allena, jag och hunden. Det kändes faktiskt lite som att jag också hade semester. Känslan av att kliva upp (halv sex) ta en promenad (45 minuter nu när jag inte behöver bry om några andra i familjen), äta frukost (under tystnad!!), fixa till sig inför jobbet och sedan åka hemifrån i lugn och ro.
Helt obeskrivligt underbart.
´
Tänk om man skulle få ha det så för jämnan. Självklart vill jag inte vara utan vare sig man och barn, men tänk om de inte skulle behöva väckas utan klev upp själva. Åt sin frukost utan att man behövde tvinga dem (mannen behöver inte tvingas dock), och att man inte behövde stressa iväg för att barnen inte ska missa skolbussen.
´
Jag tror jag skulle bli en mer harmoniska människa.

Mina morgonpromenader fortsätter, hittils har jag gått ner 8 kilo, dock har jag mycket kvar innan jag är nöjd men det är i alla fall bättre än hur det var innan. Nu finns det i alla fall en chans att jag överlever islandsresan, och det är ju mer än en månad kvar så förhoppningsvis har jag klarat mitt mål med 10 kilo innan dess. Faktiskt har jag egentligen gått ner 12 kilo sedan förra sommaren, men 4 kilo gick ner förra hösten.
´
Jag vet att det finns sätt att gå ner i vikt fortare, men samtidigt är det viktigt att jag bygger muskler, främst i mage, rygg och ben annars kommer jag aldrig klara av att rida i fyra dagar. Och min mage är mycket starkare nu än förut, faktiskt mer än när jag slutade rida för två år sedan.

Kommentarer
Postat av: Diana

Wow, du är ju jätteduktig!

Skönt med egentid! Jag kan tänka mig att det är guld värt när man vanligtvis har huset fullt.

2011-06-20 @ 22:05:14
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Camilla

8 kilo??

Herre Gud så duktig du har varit.

Grattis!

Kram!

2011-06-21 @ 07:47:04
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Selma

Egentid på morgonen är guld för välbefinnandet.

2011-06-21 @ 12:14:16
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Renee

Jag tycker också att det är underbart när man få ha morgonen för sig själv.

2011-06-21 @ 15:34:23
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Jess

Det är skönt att bara få lov att tänka på sig själv ibland!

2011-06-21 @ 22:15:20
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0