Budapest Day 3

Sista dagen innan hemfärd. Eftersom alla inte var helt överens om vad som var intressant och inte gjorde vi helt enkelt en uppdelning. Jag och min familj gick på Zoo. Visst har man varit på en och annan djurpark i sina dagar, men aldrig på ett riktigt Zoo. Ett sånt där man ser på filmer.

Och alla mina förväntningar infriades. Det var precis som jag föreställt mig det. Med elefanter, gorillor, giraffer, flodhästar, you name it. ALLT (ja nästan i alla fall) fanns på detta zoo. Sedan tog det också nästan en hel dag att tag sig igenom det. Vädret var helt underbart, kanske en aningen för varmt bara (HA!! Kan ALDRIG bli för varmt i april).


På eftermiddag slöt vi upp hela gänget för att gå på cirkus. Gammal hederlig cirkus med clowner, akrobater och jonglörer. Fascinerande att vi fortfarande roas av samma saker som för hundra år sedan. Dagens jyklare skiljer sig inte mycket från gårdagens.
Lejonen var det som fängslade mig mest. Riktigt roligt att se en äkta lejontämjare med riktiga lejon i bur.
Detta var det sista vi gjorde innan vi åkte hem dagen därpå. Kort men intensivt och roligt. Inte direkt någon ligga-på-latsidan-semester. Å andra sidan fick vi ut mesta möjliga av våra dagar i Budapest.

Kommentarer
Postat av: Diana

Låter som en härlig semester! Jag hade lätt också valt zoo, åkte till Köpenhamn förra året bara för att gå på deras zoo. :)

2010-04-13 @ 14:14:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Heidi

Var ni inte på tivolit? Har de kvar den gamla bergodalbanan i trä månntro? Vi har ju Kolmårdens djurpark här i krokarna så Zoo hade vi nog hoppat.men cirkus är coolt :)

2010-04-13 @ 15:44:51
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Jag och Batman gillar att ha koll på läget, så vi har småpackat lite sedan januari (flytt i juni). :)

2010-04-13 @ 17:46:38
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Hoppas att ni tagit en del foton ni delar med er av!!!

2010-04-13 @ 19:04:40
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0