Day 06 - A book that makes me sad

Den värsta snyftarboken av dem alla:

"Pojken som kallades Det", av Dave Pelzer

 

En tragisk historia om hur Dave, utan någon som helst förklaring utsätts av fysisk och psykisk misshandel av sin egen mor. Alltmedans hans syskon levde ett normalt liv och hans far stod vid sidan av och tittade på. Det var hans egen biologiska mor, ingen fostermor, ingen styvmamma. Och det var bara han av alla syskon som råkade illa ut.

Jag tror jag grät mig egenom hela boken, så tragisk är den.

 

Det här var den första i den här "genren" som jag läste, sedan har det kommit en rad fler snyftarböcker i samma tema. Men ingen berör så mycket som den här.

 

Jag har även läst dem två efterföljande böckerna, "Pojken som inte fanns" och "Pojken som överlevde". Båda två väldigt bra böcker men ingen kommer i närheten av den första.

 

 


Kommentarer
Postat av: carina

Jag har oxå läst dom böckerna! Hur en människa kan behandla sitt barn på detta vis går över mitt förstånd!!! Denna människa föddes helt utan hjärta, människokall,elak och ja, orden räcker inte till!!!

Ha en go Lördag!

Kramen♥

2011-03-05 @ 11:11:04
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Gun

Jag har de där böckerna, och de är hemska, men gripande och viktiga. Det är inte klokt vad en del barn får vara med om.. det är bra att vi får upp ögonen för att såna vidrigheter förekommer.



Sv: Jag blev inte upprörd av det Northug gjorde. Lite kaxigt, men det gör inte mig något. Tidningarna överdriver något hemskt.

2011-03-05 @ 18:32:27
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Huskatt

De där böckerna..de griper tag i hjärtat och vrider om rejält.

2011-03-05 @ 19:06:36
URL: http://huskatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0