Day 03 - My favourite series

Här hade jag först tänkt att nämna "Sagan om Ringen", men det är väl knappast att räkna som en serie? Den innehåller ju bara tre böcker.
Så därför får det bli:
Harry Potter av J.K Rowling.
Nu kanske någon tycker att detta är barnböcker, nja på sätt och vis kanske. Men det är mycket underhållande och väldigt lättlästa. Dessutom innehåller dem ett visst mått av spänning.
Det är väl få som inte vet vad böckerna handlar om, men för er som aldrig har hört talas om Harry Potter kan jag berätta att böckerna handlar om Harry Potters liv från 11 till 18 års ålder. På sin 11 års dag får han veta att hans mor och far (som är avlidna) var trollkarlar och att han därmed har rätt att studera vid Hogwarts, trollkarlsskolan.
Resten är som sagt historia.
Serien innehåller sju böcker, en för varje år han går i skolan:

Dem är lättlästa, lite barnsliga och kommer troligen inte ge J.K Rowling ett nobelpris i litteratur, men dem är helt klart läsvärda.


Kommentarer
Postat av: Renee

Jag har inte läst någon av Harry potter. Har inte kommit mig för.

2011-03-01 @ 18:04:47
URL: http://reneemari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0