Måndag is da shit

Idag hade jag ont i magen när jag åkte till jobbet. Har haft ångest över bara tanken på att återvända hela helgen. Och alla mina farhågor besannades när jag kom till mitt kontor och finner lappar överallt  på saker som fattas, eller saker som vi har för mycket av eller saker som inte kommit när dem skulle. Tycker inte om när chefen jobbar ensam på helgerna. Jag var alldeles skakis till slut för jag visste att jag måste slipa på mitt försvarstal, det här skulle inte bli lätt.....


Dem flesta lappar lyckades jag lösa ganska direkt. Det som vi enligt chefen hade för mycket av visade sig vara ett underskott till slut. Det som inte kommit låg på Poståkeriet och skulle komma att levereras under dagen. Men mitt stora ångest under helgen var några förbannade plastringar till luckhandtag. Jag försökte övertyga chefen om att vi kunde låna från kommande handtag för vår leverantör hade ändå lovat att vi skulle få nya under denna vecka. Paniken infann sig när dem meddelade att vi nog inte skulle få några denna vecka trots allt.
Jag lyckades köpa mig en vecka eller två genom att finna helt andra plastringar som egentligen ska användas till andra saker, men som passade i alla fall.
´
Det mesta av ångesten har gått över nu, för jag har lyckats komma ut på plussidan till slut i alla fall, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Fy vad stressigt! Som om det skulle vara DITT fel, eller?

Det är inte värt att offra hela helgen för såna tankar. Säg ifrån!

2011-02-28 @ 19:10:28
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Selma

Vad skönt att så mycket löste sig.

2011-02-28 @ 20:41:29
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Bara Jag

Slutet blev godare än det kunde ha varit.... Jag säger bara - företaget skulle gå under utan en företagsam kvinna som du!! Improviserar som en annan Kajsa Varg gör du också :-)

2011-02-28 @ 23:49:36
URL: http://blogg.rhode.se/
Postat av: Stattinskan

Men fy vad jättetrist att behöva gå till jobbet och ha ångest!

Skönt att du ändå lyckades "rädda situationen"

2011-03-01 @ 09:44:14
URL: http://stattinskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0