Vertigo

Jag lider av migrän. Och då menar jag verkligen liiiiider.
Vissa dagar är jag nästan helt fri från huvudvärk, vissa dagar är det bara en molande känsla i huvudet och vissa dagar är olidliga. Jag tror inte jag kan säga att jag någon dag är helt fri, det finns alltid där uppe mer eller mindre. Kanske beror det på stress, kanske äter jag fel mat, kanske sover jag med för mjuk/hård kudde. Jag har faktiskt ingen aning om vad det beror på.

Visst kan jag se ett mönster om jag äter dåligt, stoppar i mig fel saker och så, men jag kan inte med säkerhet säga vad det beror på. Det enda jag med säkerhet vet är att jag är fullt frisk, alla värden är bra, inget fel på hjärnan. Detta har jag nämligen fått kollat, så mycket har i alla fall läkarvetenskapen kunnat tala om för mig.
Men att jag i snart 20 års tid har haft huvudvärk mellan 3-4 ggr i veckan har dem inte kunnat ge svar på. Jag har prövat det mesta, mediciner, akupunktur, hälsokost, kinespiller, men ännu inte hittat något botemedel. Det enda som fungerar är triptaner vid anfall, all annan värkmedicin är som vatten. Så dessa knaprar jag på, i väntan på någon revolutionerande medicinsk upptäckt som jag inte tror kommer att komma.

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Fullt frisk?? Inget fel på hjärnan??? Är du säker??

2010-03-30 @ 12:53:53
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jepp, jag är säker. Har gjort magnetröntgen, och dem hittade ingenting sa dem. =)

2010-03-30 @ 14:29:43
URL: http://spinninghead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0