Hallå! Jag är vuxen!

Var på ett föräldramöte igår kväll och fick mig en föreläsning av en specialpedagog om hur viktigt läsutvecklingen var för barn mellan 6-9 år. Om hon inte att stått och pratat som att hon stod inför ett gäng förstaklassare hade jag nog lyssnat på vad hon sagt. Nu satt jag mest och irriterade mig på hur hon pratade så överdrivet pedagogiskt. Jag har stött på detta fenomen förut, både i skolan och i yrkeslivet. JAG KLARAR INTE AV DET. Vuxna människor förstår INTE bättre för att de blir behandlande som 6-åringar.

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

I so totally agree with you!!

2010-03-31 @ 22:45:03
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Eva

Men du, jag är också helt allergisk mot sådana människor. Det är som en idiotförklaring. Jag vet inte något sammanhang där jag tycker övertydlighet passar. I alla fall inte bland friska vuxna.

2010-04-01 @ 10:17:01
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0