Söndagsplaner

På dagens schema står det däckbyte för Mannen och själv ska jag jobba i "trädgården".

Först ska jag sätta upp avspärrningsband för att hindra hund och barn från att vältra sig i leran. Nästa steg blir att lägg ut brädor i gångar så att man kan ta sig från huset till vebon och uthuset. Sen är det bara vänta på att snön smälter bort så att vi kan börja så gräsmatta. Fast det är klart, först måste vi gräva lite nya diken och lägga ut matjord (gräs växer inte i blålera, tror jag)
Under tiden får vi försöka hålla oss till den del av tomten som fortfarande är gräsmatta (fortfarande ja, snart vill väl barnen ta fram fyrhjulingarna igen. Bye bye gräsmatta).

Kommentarer
Postat av: Eva

Det låter som ni har det lite småkladdigt i trädgården just nu ;) Vår är helt vattensjuk så man riktigt sjunker en bit när man går och det är fortfarande ganska mycket snö som ska smälta ner.

Ha en riktigt skön söndag!

2010-04-18 @ 11:36:16
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Bara Jag

Du ska veta att jag inte avundas dig din tomt - ni må underbart fint på alla andra sätt men......

2010-04-18 @ 15:23:10
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0