Lömska små hål

Latheten kommer ibland och bokstavligen slår en i arslet.
Vi dränerade om huset i höstas, och för att inte helt och hållet offra vår farstubro gjorde vi en liten habbrovinkel (kallas så här). En nödlösning alltså. Vi kapade ur bron framför ytterdörren och ersatte den med två ramper från en biltrailer. Kreativt.
(Hålet i snön är efter min fot)
Detta visade sig vara tillräckligt bra för att fungera så vi har helt enkelt låtit det vara kvar. Hela vintern. Ingen nöd på oss inte, vi har ju tagit oss in och ut. Tills igår........
Jag och mitt stora klantarsle missade helt enkelt rampen och trampade rakt ut i ingenting! Yttersidan av låret skrapade i metallrampen, armbågen tog stopp i samma ramp och foten stöp i backen. Inte speciellt skönt vill jag lova. Inte då, inte i natt och inte i dag heller.
Har bara kunnat sova på samma sida hela natten, när jag försökt vända mig åt andra hållet har det gjort skitont.
Blåmärket på benet blev ca 20 cm långt och stenhårt. Lårkaka??


(Varnar känsliga läsare för naket ben)



Kommentarer
Postat av: Bara Jag

AJ!!!! Jag har ju också tyckt att er bro har fungerat - till slut har man ju inte ens tänkt på att den inte ser ut som alla andra broar...... Blir det en ny bro nu?



Krya på ditt ben, eller vad man nu säger......

2010-04-17 @ 10:35:10
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Heidi

Aj aj aj..det där är definitivt en lårkaka..men jag tycker nog att er bro ser lite lömsk ut! Jag saknar finmotorik (tror det helt glömdes bort när jag utvecklades, går jämt in i dörrar o mitt vanligaste ord är nog aj eller oj :)) så det där skulle vara en helt uteluten lösning här ;)

2010-04-17 @ 13:42:41
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Em

Det där ser verkligen inte skönt ut!!

Sv: Jag har högsta kvalitè på bilderna och skall testa att göra som du säger.;)

2010-04-17 @ 14:35:45
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: anne

Håhåhååå! Det där såg inte roligt ut!



Vi dränerade också om i höstas och trots leråker runt huset (och mer därtill!) så har inte jag lyckats med ett sådant konststycke! ;)

2010-04-18 @ 20:28:24
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0