Kommentera här eller där?

Har inte sysslat med bloggande så länge, så jag känner mig fortfarande som ett barn som lär sig nya saker hela tiden. En sak som jag funderat på är detta med kommentarer. Finns det någon oskriven regel som säger hur man ska gå tillväga. En bloggetik. Ibland när jag får kommentarer så vill jag svara i mitt eget kommentatorsfällt, eftersom det kan vara roligt för andra att följa också (om det har med mitt inlägg att göra). En del kommentarer är ju enbart svar på mina kommentarer hos andra bloggare, så då går jag dit och svarar. En del svarar bara på sin egen blogg, och det kan ju vara lite knepigt för då måste man gå tillbaka dit och komma ihåg vilket inlägg det var man kommenterade.

Hur tycker ni? (Får jag några kommentarer som hör till detta inlägg kommer dessa att kommenteras i mina egna kommentarer, comprende?)

Kommentarer
Postat av: Eva

SV: men 30 sen JAG hade det...;)

2010-04-26 @ 09:52:26
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Eva

Om det har med ditt inlägg att göra så är det väl ok men annars gillar jag inte när man svara i sin egen blogg. man kan se långa konversationer i vissa bloggar men så gör jag bara när det är en kommentar utan bloggadress. Att svara i sin egen gör som du säger att man måste gå tillbaka och kolla. Nog kan man väl besvära sig med att gå in till varandra, men det är klart, det är ju ett bra sätt att få många kommentarer....

2010-04-26 @ 10:05:33
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Bara Jag

Jag tycker nog att det verkar mest logiskt att svara på varandras bloggar, men man kan naturligtvis även svara på sin egen blogg också - både och. Min logik är lite att när jag svarar på mail så skriver jag inte mail till mig själv men till den som svaret ska till. Samma med telefon, jag ringer någon annan. I "vanliga" sammanhang förväntar jag inte att folk återkommer till mig för att få ett svar - jag återkommer till dem.

2010-04-26 @ 10:36:43
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Åsa

Både här och där är ju en bra lösning. Om kommentaren hör till inlägget vill säga, så att det blir som en följetong för andra att läsa.

2010-04-26 @ 10:46:42
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: diana

Jag brukar svara hos mig om det är relevant för inlägget, plus att jag läser och kommenterar hos alla som kommenterat hos mig.

2010-04-26 @ 21:31:27
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0